Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2020

Οι ασκήσεις μας (18/11/2020)

 Για τον σκύλο και τη γάτα:

Την περασμένη βδομάδα μιλήσαμε για τις αφαιρέσεις με δανεικό. Μπορείτε να παρακολουθήσετε το παρακάτω βιντεάκι για να θυμηθείτε πώς κάνουμε αφαίρεση με δανεικό.

https://www.youtube.com/watch?v=fhrpw72r4og

 

Τώρα μπορείτε να λύσετε στο τετράδιό σας τις παρακάτω αφαιρέσεις και να στείλετε σε φωτογραφία τη λύση τους.


https://eclass11.sch.gr/modules/announcements/index.php?course=9210136128&an_id=40000739


Τι κάναμε σήμερα (για όσους δεν μπόρεσαν να συνδεθούν):


Για τον αετό, το άλογο και την πεταλούδα:


Επισκεφτήκαμε τη σελίδα που ακολουθεί και διαβάσαμε το κείμενο που αφορά στη ζωή του σκαντζόχοιρου. 

https://blogs.sch.gr/animals/2015/06/07/%CF%83%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B6%CE%BF%CF%87%CE%BF%CE%B9%CF%81%CE%BF%CF%83/

Πάνω σε αυτό το κείμενο κάναμε επανάληψη στα επίθετα, τους χρόνους (Ενεστώτα και Παρατατικό) και τις φωνές (ενεργητική και παθητική).

Στις προτάσεις του κειμένου κάναμε εξάσκηση στα Υποκείμενα, Ρήματα, Αντικείμενα και θυμηθήκαμε τα άρθρα και τις προσωπικές αντωνυμίες (τα παιδιά..... τα = άρθρο, τα φώναξαν..... τα = αδύνατος τύπος προσωπικής αντωνυμίας)

Έχουμε ορθογραφία τα επίθετα που ακολουθούν:


Για τον αετό, την πεταλούδα, τον κοκκινολαίμη και το κουνέλι:

1) Μιλήσαμε για την ορθογραφία των λέξεων:

παίρνω # περνώ 

Όταν παίρνω κάτι σκέφτομαι αι...είναι το κεφαλάκι μιας γυναίκας που κρατά ένα βάζο. 
Όταν περνώ το δρόμο σκέφτομαι ε ..... είναι το σώμα ενός ανθρώπου που περνά το δρόμο.

παίζω # πεζός

Όσες λέξεις έχουν σχέση με το παίζω γράφονται με αι.... παιδί, παιχνίδι κτλ. 
Ο πεζός γράφεται με ε , όπως και το περνώ.... το ε θυμίζει το σώμα ενός ανθρώπου που περπατά στο δρόμο. 

Κάναμε ασκήσεις με τις παραπάνω λέξεις.

2) Κάναμε παραδείγματα στην προστακτική έγκλιση.
Με την προστακτική προστάζω, διατάζω, δίνω οδηγίες.

Π.χ παίζω ......παίξε/παίξτε (στον αόριστο)   

Μιλήσαμε για τα δύο η/ι που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στην προστακτική. 

Όταν το ρήμα προέρχεται από ρήμα σε -ίζω, τότε στην προστακτική βάζω ι. Π.χ. ποτίζω....πότισε/ποτίστε
Όταν το ρήμα δεν προέρχεται από ρήμα σε -ίζω, τότε στην προστακτική βάζω η. Π.χ. ρωτώ...ρώτησε/ρωτήστε

3) Μιλήσαμε για την κλίση ουδέτερων ουσιαστικών σε -μα

το όχημα
του οχήματος
το όχημα
- όχημα

τα οχήματα
των οχημάτων
τα οχήματα
- οχήματα

4) Συζητήσαμε για τις ελλειπτικές προτάσεις.
Πρόκειται για προτάσεις από τις οποίες λείπει ένας βασικός όρος της πρότασης.
Π.χ. Χρόνια πολλά..... Η πρόταση θα ήταν ολοκληρωμένη αν λέγαμε Σου εύχομαι χρόνια πολλά. 

Για το σκιουράκι:

Κάναμε προσθέσεις μέσα στην πρώτη δεκάδα.

Π.χ. 3 + 5 = 8 

Για να το βρω βάζω τρία κυκλάκια πάνω από το 3 και πέντε κυκλάκια πάνω από το 5. Μετά μετράω όλα μαζί τα κυκλάκια. 

Εξασκηθήκαμε στην ανάγνωση συλλαβών (και με τα 17 σύμφωνα) και διαβάσαμε μονοσύλλαβες λέξεις.







 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επαναλήψεις!

Για την Γ τάξη: Κάθετοι πολλαπλασιασμοί: https://www.liveworksheets.com/w/el/mathimatika/597726 Συνοπτικός (Στιγμιαίος) Μέλλοντας και Εξακολ...